Ton’s Trainingsvisie

Hardlopen is een leuke en bovendien gezonde bezigheid het draagt bij als je het goed doseert en opbouwt aan een betere gezondheid. Steeds meer mensen worden zich daarvan bewust. Hardlopen is een sport waar de spieren pezen en gewrichten vooral in de benen flink (over)belast worden, Daarom is het belangrijk om een goede warming-up voor de training te doen, om blessures te voorkomen

Bij  “Ton” word op de volgende methode getraind. Inlopen. Warming-up, Looptechniek, het kern programma wat per training in verschillende manieren gehouden word, uitlopen en met een voldaan gevoel naar huis.

Warming-up. Het doel van de Warming-up is je niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal voor te bereiden. De lichaamstemperatuur en met name die van de spieren word verhoogt. Hierdoor zullen er allerlei processen die bij het hardlopen betrokken zijn efficiënter verlopen, daar door zal het rendement van de training hoger zal zijn. Door het goed uitvoeren van de Warming-up verminder je bovendien de kans op blessures.

 De zin van loopscholings oefeningen. Om aandacht te besteden aan een juiste looptechniek werkt men preventief aan het voorkomen van overbelastingsblessures. Om de kans van blessures te verkleinen doen we bij de trainingen van “Ton” de bekende Loopscholingsoefeningen.